Guider av Ngdialogue

Här finner ni våra guider, nyheter och annan matnyttig information.

Mailutskick

 

Naturligtvis finns en stor mättnad när det kommer till e-mailmarknadsföring. Vissa email-klienter filtrerar helt sonika bort mail som kan vara reklammail. Dessutom har konsumenter lärt sig att snabbt avläsa vad som är skräp eller irrelevanta säljkampanjer. Så hur kommer man egentligen igenom med mailutskick nuförtiden?

Läs mer

Net Promotor Score (nps)

 

Det som särskiljer Net Promotor Score från andra kundundersökningar är att NPS bygger på en enda fråga. Frågan lyder:

Hur stor är sannolikheten att du skulle rekommendera vår vara/tjänst till en vän eller en kollega?

Läs mer

Marketing automation

 

Om du har hittat till den här artikeln så är du en av de få som fångats av – eller redan förstått potentialen i marketing automation. Det handlar alltså om att skapa automatiska flöden i din marknadsföringsprocess som förbättrar relationen till befintliga kunder och/eller attraherar presumtiva kunder.

Läs mer

SMS-utskick till kund

 

I dagens komplexa medielandskap handlar det inte bara om att nå ut till din kund. Det handlar framför allt om att nå in till din kund. E-mailmarknadsföring är ofta missriktad och irrelevant för att målgruppen inte är tillräckligt specificerad.

Läs mer

E-Postmarknadsföring

E-postmarknadsföring är effektivt sätt att kommunicera med sina befintliga kunder. Ett annat ord för e-postmarknadsföring är “nyhetsbrev” eller engelskans “newsletter”. Hemligheten bakom lyckad e-postmarknadsföring är att nå ut med rätt budskap till rätt målgrupp.

Läs mer

SMS-Marknadsföring

SMS-marknadsföring är ett enkelt och extremt effektivt sätt att kommunicera med befintliga och/eller affärsrelevanta kunder. Gemene man öppnar idag mottagna sms inom 4 minuter och det sägs att så mycket som nittiosju procent av alla sms öppnas.

Läs mer