E postmarknadsföring

E-postmarknadsföring är effektivt sätt att kommunicera med sina befintliga kunder. Ett annat ord för e-postmarknadsföring är “nyhetsbrev” eller engelskans “newsletter”. Hemligheten bakom lyckad e-postmarknadsföring är att nå ut med rätt budskap till rätt målgrupp. Precis som med all annan kommunikation så handlar e-postmarknadsföring om att skapa ett intresse och ett mervärde hos mottagaren. Lyckas du med detta så kommer mottagaren att se fram emot nyhetsbrev och information från din organisation. Det här gör du allra bäst genom att du studerar och lär känna din kund samt att du gärna delar upp din databas i olika submålgrupper. Submålgrupperna kan vara baserade på beteende, geografi, specifika intressen eller liknande. Att göra denna uppdelning och sedan anpassa e-postmarknadsföringen till vardera submålgrupp möjliggör för vassare och mer träffsäker kommunikation. Sträva efter känslan att du pratar med samtliga personer en och en. Då har du rätt ifallsvinkel.

Vad är e postmarknadsföring

Sedan GDPR implementerades i Europa har vikten av att kommunicera med befintliga och/eller affärsrelevanta kunder blivit allt större. Hur man definierar affärsrelevanta kunder är upp till hur varje enskilt företag och hur man väljer att tolka lagen. Vill ni ha rådgivning och information om hur andra i er bransch har valt att tolka lagen så är ni mycket välkomna att kontakta oss

Varje emailadress ni samlar in via era digitala kanaler är guld värd. Låt oss leka med tanken att ni är ett klädesföretag där någon har valt att lämna sin email-adress till er för att ni ska kunna kommunicera erbjudanden, information, lanseringar, VIP-kvällar och mycket annat. Kunden har alltså redan en relation med ert varumärke. Kanske har kunden handlat av er, testat er produkt, tyckt om  den och till och med rekommenderat den till en vän?

Chansen är då överhängande att, om denne kund mottager ett välriktat e-postutskick, hen kommer att öppna, läsa, utveckla relationen med er eller till och med konvertera i ett köp.

Hur vi arbetar med e postmarknadsföring

Vår höga lyckandegrad när det kommer till e-postmarknadsföring går att härleda till ett antal faktorer:

  • Vi tillhandahåller alltid en dedikerad projektledare
  • Ett avancerat marketing-automation-system
  • Djup kunskap om era kunder, deras intressen och deras beteenden

Dessa tre faktorer är våra hemligheter. Och precis som du redan har förstått är vi ganska dåliga på att behålla våra bästa hemligheter för oss själva. Vi tror nämligen på att dela med oss av de bästa tipsen till er, precis som ni bör dela av er av de allra bästa tipsen till era kunder. Förslagsvis via välriktad e-postmarknadsföring.

Vi har under tio års tid utvecklat en stabil, agil och lättanvänd plattform för e-postmarknadsföring. Vår erfarenhet i branschen i kombination med en lång lista av namnkunniga kunder samt en vilja att ständigt utvecklas har resulterat i ett knivskarpt erbjudande.

Om det är en sak som är helt unikt med vårt erbjudande så är det att vi försäkrar att ni får användning för vårt system med hjälp av en erfaren och duktig projektledare som allokeras till ert konto. Tillsammans med denna projektledare tar ni fram en kommunikationsplan för året (naturligtvis helt flexibel) samt några olika parametrar att fördela er databas i submålgrupper på. Vidare utvecklar vår projektledare, tillsammans med er, samtliga utskick för att säkerställa att de blir både grafiskt och innehållsmässigt tilltalande. I ett nötskal kan vi erbjuda er en helt ny resurs på marknadsavdelningen.