SMS marknadsföring

SMS-marknadsföring är ett enkelt och extremt effektivt sätt att kommunicera med befintliga och/eller affärsrelevanta kunder. Gemene man öppnar idag mottagna sms inom 4 minuter och det sägs att så mycket som nittiosju procent av alla sms öppnas. Detta innebär att sms-marknadsföring inte bara är ett väldigt effektivt sätt att nå ut till kunderna utan också att nå in till kunderna. Precis som när det kommer till e-postmarknadsföring så gäller det naturligtvis att kommunicera rätt budskap till rätt målgrupp. Desto mer data du har om dina kunder, desto mer specifik kan du göra kommunikationen. Med hjälp av länkar till skräddarsydda landningssidor kan du inte bara informera kunden utan också driva hen mot en konvertering. En konvertering kan innebära ett köp, en bokning eller ett svar på en enkät eller förfrågan med mera.

Vad är sms marknadsföring?

SMS-marknadsföring är egentligen en, rent tekniskt, ganska enkel lösning. Och för den delen är SMS en teknologi som har hängt med relativt länge. Även om vi idag skickar meddelanden via ett antal olika sociala plattformar är SMS fortfarande en mycket effektiv och lättanvänd lösning.

Man skall heller inte underskatta konsumentens invanda beteende. SMS-marknadsföring är effektivt gentemot allt från 18-åringar till 80-åringar. Vi är alla så pass vana vid att använda SMS-funktionen på vår smarta telefon.

SMS-marknadsföring innebär i sin enkelhet att skicka erbjudanden, enkäter eller annan information via SMS. Med tanke på den höga öppningsfrekvensen samt de korta öppningsintervallerna så är det det ett ypperligt sätt att genomföra mätbara kampanjer. Resultaten är ofta mycket snabba och väldigt goda.

Vidare kan SMS-marknadsföringen komplettera direktreklam på ett mycket tillfredsställande sätt. Även om pappersutskick kan vara en bra lösning så finns det alltid anledning till att titta på och jämföra kostnad per konvertering samt vilket avtryck de olika kommunikationskanalerna har på vår natur.

Konkreta exempel på effektiv SMS-marknadsföring är erbjudanden om besiktning eller glasbyte. Tjänster som vi alla behöver men som vi ofta glömmer av att boka eller finner besvärligt att boka. NG Dialogue möjliggör för slutkunden att boka sin besiktning direkt i telefonen.

Hur vi arbetar med sms marknadsföring?

SMS-marknadsföring möjliggör för att länka till en websida med mer information och fler möjligheter till konvertering, en så kallad landningssida. NG Dialogue har utvecklat ett system vilket möjliggör för att skapa landningssidor på ett snabbt, enkelt och konverteringsoptimerat sätt. I praktiken innebär detta att du kan bestämma vad du vill säga till kunden samt tillsammans med vår projektledare utveckla unika landningssidor för varje utskick. Hela processen tar mindre än en dag.

En av de främsta anledningarna till att vi lyckas så pass bra med vår sms-marknadsföring är de dedikerade projektledare som arbetar proaktivt för att hitta nya smarta sätt att kommunicera, säkerställer att ni inte skapar slitage med era kunder samt hjälper er skapa effektiv sms-marknadsföring utformad specifikt för att appelera till era målgrupper.

På NG Dialogue har vi många exempel på fantastiskt effektiva kampanjer och utskick för både bil, tränings- och retailindustrin. Vi kan hjälpa din slutkund boka tid för fönstertvätt eller glasbyte, anmälningar till föreläsningar, erbjudanden via er kundklubb och mycket mycket mer. Kontakta oss gärna för att få mer information om hur vi skulle kunna hjälpa er konvertera fler av era potentiella kunder genom sms-marknadsföring.