Black Friday – Hur sticker man ut från mängden?

2020 var ännu ett rekordår för Black Week, med en ökning på 109 % från föregående år. När så många spelare är involverade i kampen om uppmärksamhet och erbjudanden är det viktigast att sticka ut från mängden.

I Norge har 99 % av befolkningen en mobiltelefon, och över 80 % använder den aktivt för att ta emot och skicka SMS. I genomsnitt öppnas 94 % av alla skickade SMS, och var och en öppnas i genomsnitt innan 4 sekunder har gått.

SMS och nyhetsbrev kombinerat är kanske det starkaste mediet du har tillgängligt för att få uppmärksamhet från dina kunder.

Hur kan du konkret jobba fram till Black Week?

  • Skicka inbjudan för kommande erbjudanden under hela dagarna
  • Skicka meddelande 3 till 4 dagar innan, om nedräkningen till Black Week
  • Skicka påminnelser om kampanjer och erbjudanden dagen innan
  • Skicka erbjudanden på dagen, SMS och nyhetsbrev, kombinerat med annan digital marknadsföring

Var så unik som möjligt och med de mest kreativa designerna som fångar. Och var personlig!

Vill du ha förslag på mer kreativa kampanjer och vilka aktiviteter du kan göra kring Black Friday, Black Week eller Cyber ​​​​Monday för dina kunder?

Vi hjälper dig gärna att komma igång som din sparringspartner. Vi kan till exempel bistå med planering, utskick av sms-kampanjer, nyhetsbrev, NPS och enkäter. Kom ihåg att vi även gör färdiga kampanjsidor med erbjudanden.

Viktiga datum:

Black Week 22-29 november
Black Friday den 26 november
Cybermåndag den 29 november

Anmäl dig till nyhetsbrevet

Vill du veta mer? Kontakta oss

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram