ROI Case - Campushallen
Vårt samarbete med Campushallen har pågått sedan början av 2020 och vi har under åren gjort många framgångrika kampanjer tillsammans. Idag väljer vi att lysta en specifik kampanj där dom skickade ut ett erbjudande via SMS till sina kunder.
Resultatet blev imponerande, med en return on investment (ROI) på 2900%.
Det visar hur effektivt SMS kan vara som marknadsföringskanal, speciellt när det gäller att nå ut till en målgrupp och skapa ett snabbt och direkt svar.
SMS är också enkel att spåra och mäta resultatet av, vilket gör det lättare för företag att avgöra om kampanjen var lönsam. Campushallen valde att skicka via SMS eftersom det är en kanal som de flesta människor har tillgång till och regelbundet använder. Detta gjorde det lättare för kunderna att ta del av erbjudandet och genomföra ett köp.
Det är också viktigt att notera att SMS-utskick har hög öppningsgrad och läsbarhet jämfört med andra kanaler, där det är lättare för kunderna att se och läsa erbjudandet, vilket ökar chansen för dem att ta del av det.
Campushallens sms-kampanj visar tydligt hur effektivt SMS kan vara som marknadsföringskanal. Med en ROI på 2900%, visar det på att det är en lönsam investering för företag som vill nå ut till sina kunder och skapa ett snabbt och direkt svar.
Vill du också komma igång med effektiva sms-kampanjer? Kontakta oss.